A l'assignatura de comunicació oral, escrita i digital (COED) vam realitzar una activitat molt interessant anomenada Qui ets tu?, bé doncs, primer de tot tractava en escollir una imatge i relacionar-la amb un aspecte rellevant que identifiqués a la persona que havíem triat de la classe i vam posar un peu de pàgina en la fotografia escollida.
Un cop triada la fotografia que descrigués a la persona i escollir el peu de pàgina corresponent havíem de fer una descripció de la persona mitjançant una redacció, un poema, una cançó, entre d'altres.
La última part de l'activitat consistia en posar-ho en comú davant de la classe i ho vam fer de la següent manera: vam penjar la seva imatge i vam dir una petita descripció cadascú de perquè havíem triat la fotografia i aquell peu de pàgina.
Jo vaig decidir fer a la meva companya i gran amiga Verònica Guerra la qual podem veure el seu bloc i més concretament l'entrada de la qual parla d'aquesta activitat.
Jo vaig triar la següent imatge:
Amb aquesta imatge volia reflexar la relació entre una flor i la Verònica ja que ella és com una flor, primer és tímida i reservada però a la que t'agafa confiança es va obrint i pot arribar a ser una gran amiga. Aquestes alçades del curs la considero una gran amiga i he comprovat que allò que vaig dir en l'activitat Qui ets tu? és totalment cert.
El fet de triar la flor lila és pel simple fet que és el color preferit de la Verònica i a més a més aquesta preciosa flor té el mateix nom que la meva amiga.
Aquesta activitat ha sigut molt interessant de fer ja que considero que ha fet que desenvolupéssim una mica més la creativitat i la imaginació de cadascú.
A més a més ha fet que agafem tots una mica més de confiança entre nosaltres i que ens anem coneixent mitjançant les descripcions que fèiem.
Per finalitzar amb aquesta entrada adjunto diferents entrades que parlen sobre aquesta activitat i considero que estan molt bé i han utilitzat molt la seva imaginació i creativitat:
El bloc de la Laia
El bloc de la Irene
El bloc de la Karen
diumenge, 4 de desembre del 2011
dimecres, 30 de novembre del 2011
MAPA D'APRENENTATGE AMB PEARLTRESS
- Què és Educat 2.0?
El programa Educat 2.0 s'encarrega d'incorporar les TIC amb diferents instruments digitals com són els ordinadors portàtils i sistemes de projecció interactiva a les pràctiques educatives.
Van ser incorporats amb la finalitat de canviar de metodologia, oberts a canvis propis de la societat de la informació i del coneixement.
Les noves tecnologies són una forma pedagògica sempre que s' ensenyin a ser utilitzades per professionals, tal i com ens diu el dr. Orozco en la entrevista que hem tingut la possibilitat de veure a l'assignatura de comunicació oral, escrita i digital. Ens diu que cal fer un bon us de les TIC per tal de que ens estiguin educant.
Bé doncs, aquest projecte implica com he dit anteriorment utilitzar instruments digitals és a dir, ordinadors portàtils en totes aquelles aules que pertanyen a l'educació secundària obligatòria.
Van ser incorporats amb la finalitat de canviar de metodologia, oberts a canvis propis de la societat de la informació i del coneixement.
- Quina és la finalitat d'Educat 2.0?
Les noves tecnologies són una forma pedagògica sempre que s' ensenyin a ser utilitzades per professionals, tal i com ens diu el dr. Orozco en la entrevista que hem tingut la possibilitat de veure a l'assignatura de comunicació oral, escrita i digital. Ens diu que cal fer un bon us de les TIC per tal de que ens estiguin educant.
- A qui va dirigit aquest nou tipus d'educació?
Bé doncs, aquest projecte implica com he dit anteriorment utilitzar instruments digitals és a dir, ordinadors portàtils en totes aquelles aules que pertanyen a l'educació secundària obligatòria.
- Objectius:
1. Fer un bon ús de les tecnologies per tal d'arribar a assolir un bon coneixement d'aquests, és a dir una bona competència digital.
2. Utilitzar recursos educatius tecnològics per aprofundir en les diferents assignatures.
3.Potenciar el treball en equip i desenvolupar la capacitat d'analitzar, contrastar i processar la informació. Això es pot fer compartir les diferents informacions cercades amb la resta de companys, amb la interacció de les persones un exemple seria el sistema de missatges i per últim la col·laboració entre usuaris ja que si entre aquests comparteixen la informació que cerca cadascú augmentarà els continguts a un nivell tant individual com col·lectiu.
Professorat:
Professorat:
1. Conèixer i utilitzar les tecnologies digitals com a instrument metodològic.
2. Elaborar recursos i instruments digitals per la tasca docent.
- Construcció d'un mapa d'aprenentatge amb Pearltrees
La nostra recerca tractava en unir la màxima informació sobre Educat 2.0.
Bé, doncs per tal de que tota aquesta informació quedés agrupada hem fet servir el programa Pearltrees amb la finalitat de crear un mapa d'aprenentatge.
Bé, doncs per tal de que tota aquesta informació quedés agrupada hem fet servir el programa Pearltrees amb la finalitat de crear un mapa d'aprenentatge.
Què és Pearltrees?
És una eina que s'accedeix en línia, permet crear "arbres" que organitzen de forma gràfica la informació.
Permet compartir les pròpies produccions i les d'altres usuaris a través de les xarxes socials, del correu electrònic o des d'un bloc o una web.
Com funciona?
Des del nucli central es poden anar afegint "perles" que es disposen de forma radical al voltant del nucli o en una estructura ramificada.
Cada perla conté un enllaç cap a un espai web o a un altre arbre.
Adjunto un vídeo per tal de que quedi més clar com s'utilitza aquest programa ja que és prou complex.
És una eina que s'accedeix en línia, permet crear "arbres" que organitzen de forma gràfica la informació.
Permet compartir les pròpies produccions i les d'altres usuaris a través de les xarxes socials, del correu electrònic o des d'un bloc o una web.
Com funciona?
Des del nucli central es poden anar afegint "perles" que es disposen de forma radical al voltant del nucli o en una estructura ramificada.
Cada perla conté un enllaç cap a un espai web o a un altre arbre.
Adjunto un vídeo per tal de que quedi més clar com s'utilitza aquest programa ja que és prou complex.
- Descripció del procés d'aprenentatge
Primer de tot vam construir l'arbre sobre aquest tema per tal de que quedés emmagatzemada tota la informació sobre el tema d'interés junta, com ja he dit anteriorment i tinguéssim aquest camp més ampliat.
Tota la informació que he redactat en el primer apartat, en el qual parla de l'educació 2.0 l'he cercat a partir de fer l'arbre a través d'aquest programa.
Mapa d'aprenentatge d'Educat 2.0
A més a més de crear un arbre del qual parlés de la informació 2.0, vam construir un altre arbre del tema que volguéssim però que havia d'estar relacionat amb l'assignatura de Gitic o en general amb el món de l'educació.
El meu grup de treball ens vam decidir per fer una recerca d'informació sobre Victor Amela ja que és el comunicador que vam triar per fer el treball de publicació digital realitzat en aquesta assignatura. Van cercar diferents tipus d'informacions com per exemple qui és, on i com treballa, on publica, entre d'altres i això ho vam fer des de programes utilitzats a classe com és el Google Reader com el Mr wong o diferents xarxes socials com són el Facebook i el Twitter. A més a més vam posar en l'arbre les diferents parts del treball que havíem realitzat, com és per exemple el google sites o un cmaptools que vam crear . El resultat d'aquest mapa va ser el següent:
Mapa d'aprenentatge de Víctor Amela
- Reflexió
Bé doncs, en la meva reflexió vull parlar sobre els conceptes treballats durant el curs a l'assignatura de Gitic i si m'han servit d'alguna cosa.
Primer de tot, cal dir que el Pearltrees és una eina emprada per dur a terme mapes conceptuals i crec que és molt útil ja que és una manera d'organitzar la informació de forma clara i ordenada. A més a més penso que té diferents avantatges com per exemple el fet de poder cercar en el mateix programa la paraula clau i així d'aquesta manera pots veure els diferents arbres relacionats amb el tema d'interés dels diferents usuaris.
A continuació dir que tots els programes i eines que hem après a utilitzar a l'assignatura m'han estat molt útils, en diferents àmbits que tractem en la vida quotidiana, constantment.
En el món de cercar informació s'han ampliat molt els meus coneixements ja que abans de saber l'existència de Mr wong i Google reader utilitzava el cercador de google. Personalment crec que són molt millor aquests dos programes ja que et permet cercar la informació i es guarda de forma online.
També he ampliat els meus coneixements a l'hora de fer presentacions de cara a exposicions orals ja que hi ha una quantitat de programes que ho permeten fer i són més originals, més creatius i més dinàmics.
Un exemple és el prezi ja que permet fer presentacions molt visuals i engrescadores. L'altre exemple seria la presentació de Google docs que et permet guardar de forma online i a més compartir-los amb la resta d'usuaris i no només presentacions sinó també documents, formularis, dibuixos entre d'altres.
Potser el google docs ha estat el programa més utilitzat durant el curs ja que ha sigut l'eina emprada a l'hora de fer treballs en grup ja que ens donava facilitats tant a l'hora de modificar el treball com per posar-nos d'acord entre els membres.
Finalment he de dir que l'assignatura de Gitic m'ha enriquit i ha fet que em posi una mica més al dia en el món de les noves tecnologies. A mesura que anàvem fent conceptes nous en aquesta àrea els he anat posant en pràctica, i de cara al futur ho seguiré fent, posant en pràctica tot allò après durant aquests mesos.
diumenge, 20 de novembre del 2011
Les 4 habilitats lingüístiques
Les 4 habilitats lingüístiques són les següents:
- LLEGIR: és el procés a través el qual es comprèn un text escrit.
- Procés actiu ja que qui llegeix va construint el significat del text.
- És aconseguir un objectiu ja que sempre que llegim per una finalitat concreta.
- Procés d'interacció entre qui llegeix i el text.
- Text de predicció i inferència contínua ja que has d'anar comprenent algun aspecte del text a partir del significat de la resta, a partir del context.
- ESCRIURE: és el procés mitjançant el qual es produeix un text escrit significatiu. S'ha de tenir en compte:
- Aspectes formals: cal·ligrafia, distribució en l'espai, entre d'altres.
- Aspectes lingüístics: la sintaxi, la morfologia, etc.
- Aspectes discursius: els tipus de text, les característiques o propietats del text, etc.
- PARLAR: és expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge articulat de forma coherent, clara i amb correcció i adequació a la situació comunicativa.
- ESCOLTAR: és comprendre un missatge a partir d'activar un procés cognitiu de construcció de significat i d'interpretació d'un missatge pronunciat oralment.
- Paper actiu i participatiu
- Respecte per l'emissor i les seves idees
- Ser objectius per intentar d'entendre a l'altre
- Saber descobrir els objectius i propòsits de l'orador
- Saber descobrir les idees principals del missatge
Com parlar bé en públic
Com parlar bé en públic és un llibre de Joana Rubio i Francesc Puigpelat, el qual ens aporta tot allò que és necessari per realitzar una bona exposició oral. És un llibre el qual recomano a tot aquell públic que li agradaria millorar la seva expressió oral o simplement en vol aprendre totes aquestes característiques bàsiques per ser un bon orador.
Les idees principals que ens explica el llibre serien les següents:
1. S'han de tenir presents les sis preguntes bàsiques abans de cmençar a preparar el guió, són les animenades 6W que serien: why equival a per què, what equival a què, who equival a qui, where equival a on, when equival a quan, whom equival a de qui.
2. Has de preparar un bon guió, ben estructurat per tal de tenir les idees molt clares durant l'exposició.
3. És molt important l'inici i el final de l'exposició per tant és quan el públic mostra la màxima atenció i per això és bo tenir preparades dues introduccions per a guanyar-se el públic. Segons el públic haurem de començar amb una forma més conservadora o amb una altra més sorprenent i creativa.
4. Durant tot el discurs hem d'utilitzar un registre adequat.
5. Durant tota l'exposició hem de ser clars, breus i precissos.
6. És bo utilitzar l'exemplificació en les diferents explicacions del discurs.
7. Cal ser creatius.
8. La mirada i el somriure són bons trucs per controlar els nervis.
9. L'orador ha de tenir en compte l'entonació ja que segons la reacció del públic haurà de variar el seu to de veu.
10. El llenguatge corporaldemostra l'actitud de l'orador, per això s'ha de tenir en compte.
Aquest decàleg recull les deu idees bàsiques que hem extret del llibre Com parlar bé en públic. Creiem que és el més important i el que s'ha de tenir en compte a l'hora de tenir una exposició. No només t'has de preocupar de saber-te bé el discurs sinó que també cal controlar els nervis, has de pensar en el públic, mirar les seves reaccions amb la finalitat de que allò que estas exposant arribi a tot aquella gent que t'està escoltant, també s'ha de tenir en compte dos factors molt importants com són el somriure i la mirada, el llenguatge no verbal, entre d'altres.
Com a opinió subjectiva crec que és un llibre molt útil ja que ens ofereix tot allò que cal fer i tot allò que no cal fer durant un discurs.
Les idees principals que ens explica el llibre serien les següents:
1. S'han de tenir presents les sis preguntes bàsiques abans de cmençar a preparar el guió, són les animenades 6W que serien: why equival a per què, what equival a què, who equival a qui, where equival a on, when equival a quan, whom equival a de qui.
2. Has de preparar un bon guió, ben estructurat per tal de tenir les idees molt clares durant l'exposició.
3. És molt important l'inici i el final de l'exposició per tant és quan el públic mostra la màxima atenció i per això és bo tenir preparades dues introduccions per a guanyar-se el públic. Segons el públic haurem de començar amb una forma més conservadora o amb una altra més sorprenent i creativa.
4. Durant tot el discurs hem d'utilitzar un registre adequat.
5. Durant tota l'exposició hem de ser clars, breus i precissos.
6. És bo utilitzar l'exemplificació en les diferents explicacions del discurs.
7. Cal ser creatius.
8. La mirada i el somriure són bons trucs per controlar els nervis.
9. L'orador ha de tenir en compte l'entonació ja que segons la reacció del públic haurà de variar el seu to de veu.
10. El llenguatge corporaldemostra l'actitud de l'orador, per això s'ha de tenir en compte.
Aquest decàleg recull les deu idees bàsiques que hem extret del llibre Com parlar bé en públic. Creiem que és el més important i el que s'ha de tenir en compte a l'hora de tenir una exposició. No només t'has de preocupar de saber-te bé el discurs sinó que també cal controlar els nervis, has de pensar en el públic, mirar les seves reaccions amb la finalitat de que allò que estas exposant arribi a tot aquella gent que t'està escoltant, també s'ha de tenir en compte dos factors molt importants com són el somriure i la mirada, el llenguatge no verbal, entre d'altres.
Com a opinió subjectiva crec que és un llibre molt útil ja que ens ofereix tot allò que cal fer i tot allò que no cal fer durant un discurs.
dimarts, 1 de novembre del 2011
Anàlisi d'un anunci
Els anuncis són tot un món per descobrir, i a la classe de COED el que hem pogut fer és veure diferents anuncis i analitzar-los. A continuació, el que faré és analitzar aquest anunci en concret:
Com podem veure l'anunci tracta d'una família que compra un monstre. Aquest va creixent a mesura que "l'alimenten" d'amor, és a dir va creixent a mesura que l'estimen i li transmeten efecte. Va creixent fins que es converteix en un monstre molt gran. Amb aquesta mida, tenen un problema com per exemple que no entra en el cotxe. La solució al problema de la família, és canviar-se de cotxe i comprar-se un de millor i de més gran i aquest és el Seat Altea XL amb la finalitat de no abandonar el monstre ja que se l'estimen molt.
En l'anunci per tant trobem un missatge molt evident que és la venda del cotxe.
Sobre els elements que utilitza l'anunci hi trobem:
Com podem veure l'anunci tracta d'una família que compra un monstre. Aquest va creixent a mesura que "l'alimenten" d'amor, és a dir va creixent a mesura que l'estimen i li transmeten efecte. Va creixent fins que es converteix en un monstre molt gran. Amb aquesta mida, tenen un problema com per exemple que no entra en el cotxe. La solució al problema de la família, és canviar-se de cotxe i comprar-se un de millor i de més gran i aquest és el Seat Altea XL amb la finalitat de no abandonar el monstre ja que se l'estimen molt.
En l'anunci per tant trobem un missatge molt evident que és la venda del cotxe.
Sobre els elements que utilitza l'anunci hi trobem:
- La música: al principi de l'anunci ens trobem amb una música lenta i sense lletra, només és melodia. A mesura que va transcorrent l'anunci veiem que la música evoluciona cap a una versió més ràpida i comença a apreciar-se lletra.
- La música va lligada als moviments, al principi són moviments lents i a mesura que avança, els gestos són més ràpids.
- Els colors: al principi són foscos, apagats, podríem dir colors tristos. Ens podem fixar en el primer cotxe de la família, és de color negre. Quan anem arribant al final de l'anunci veiem colors més vius i alegres. Exemples en serien el color verd de la gespa o el color vermell del nou cotxe, Seat Altea XL.
Podem veure que l'anunci juga amb tots aquests elements i que tot anunci es fa amb una finalitat, amb la finalitat de promocionar el producte per tal de que els espectadors el comprin.
En definitiva, podem veure que tot anunci està fet d'una manera determinada i amb una sèrie de detalls per tal d'assolir els seus objectius i finalitats.
CmapTools
Avui aprendrem com utilitzar el programa CmapTools.
Hem fet una pràctica a classe de GITIC que a continuació us l'adjuntaré: mapa d'aprenentatge. En aquest hem fet una relació entre tots els serveis i programes que hem après a l'asignatura de GITIC fins el moment.
L'hem creat de la següent manera: Hem d'anar a Fitxer -Nou Cmap; Un cop això ja tenim creat el nostre mapa conceptual.
Per últim crear un enllaç: cal clicar amb el botó dret del ratolí en el concepte on li volem afegir l'enllaç, tot seguit cliquem "afegeix una adreça web" i finalitzem.
Què és un mapa conceptual?
Definim mapa conceptual com una representació gràfica que ens permet relacionar conceptes. Amb aquest mapa conceptual el que fem és aprendre a lligar les idees principals.
S'ha de seguir uns passos per tal de portar a terme el mapa conceptual:
He pogut conèixer a un company de tercer que estudia educació primària i m'ha recomenat aquest programa per fer les preparacions dels exàmens ja que a ell li ha anat molt bé des de que va començar el grau fins ara i diu que és la millor manera per estudiar.
Hem fet una pràctica a classe de GITIC que a continuació us l'adjuntaré: mapa d'aprenentatge. En aquest hem fet una relació entre tots els serveis i programes que hem après a l'asignatura de GITIC fins el moment.
L'hem creat de la següent manera: Hem d'anar a Fitxer -Nou Cmap; Un cop això ja tenim creat el nostre mapa conceptual.
Per últim crear un enllaç: cal clicar amb el botó dret del ratolí en el concepte on li volem afegir l'enllaç, tot seguit cliquem "afegeix una adreça web" i finalitzem.
Què és un mapa conceptual?
Definim mapa conceptual com una representació gràfica que ens permet relacionar conceptes. Amb aquest mapa conceptual el que fem és aprendre a lligar les idees principals.
S'ha de seguir uns passos per tal de portar a terme el mapa conceptual:
- Cmaps als llocs - IHMC public mapc (3) - Fitxer - Crear carpeta nova -Andrea Carcelén - Afegeix a preferits. Així accedim directament a la nostra carpeta.
He pogut conèixer a un company de tercer que estudia educació primària i m'ha recomenat aquest programa per fer les preparacions dels exàmens ja que a ell li ha anat molt bé des de que va començar el grau fins ara i diu que és la millor manera per estudiar.
Audacity i Windows Live Movie Maker
Avui explicaré com utilitzar dos programes que ens seran molt útils a la vida quotidiana: Audacity i Windows Live Movie Maker.
El primer és útil per tal de gravar i editar sons.
El segon l'utilitzem per fer muntatges de vídeos amb transicions i efectes.
Audacity
Com ja he dit abans aquest programa ens permet editar i gravar sons.
A classe hem realitzat una activitat i hem fet el següent:
El primer és útil per tal de gravar i editar sons.
El segon l'utilitzem per fer muntatges de vídeos amb transicions i efectes.
Audacity
Com ja he dit abans aquest programa ens permet editar i gravar sons.
A classe hem realitzat una activitat i hem fet el següent:
- Hem entrat a aquesta pàgina web: http://www.youtube-mp3.org/ aquí el que hem fet ha sigut descarregar la música que volíem per tal de després fer proves amb aquest programa, l'Audicity.
- Un cop tenim la música descarregada cal obrir el programa Audicity, clicar "fitxer"- "incorporar àudio" amb la finalitat de començar a modificar la música que ens interessa.
- Nosaltres el que hem fet és fer la barreja de dues músiques i això fa referència a pistes estereofòniques per tant a l'hora d'editar s'ha de fer el següent: pistes-afageix nou-pista estereofònica.
- Per últim, per tal de variar el volum, tenim dues possibilitats:
- La primera per augmentar el volum: clicar a: Efecte - Cross fade in.
- La segona per disminuir el volum: clicar a: Efecte- Cross fade out. Finalment cal dir que si volem que una cançó soni únicament, hem de prémer el botó que diu "solo".
Aquest programa ens serà útil per tal d'editar un vídeo. És un programa que ens permet retallar vídeos, posar transicions, escriure títols, afegir música, posar efectes a les diapositives, etc.
A la classe hem realitzat una pràctica amb aquest programa. Hem utilitzat les diferents fotografies de mostra que presenta l'ordinador i hem creat un vídeo, amb música, títols, efectes, transicions de diapositives, etc.
Per tallar la música o l'àudio que volem afegir cal que posem el cursor on volem que s'interrompi i anem a "eines de música"-divideix i suprimim la part que no volem.
Per tal de guardar el nostre treball cal que el guardem de la següent manera:
- Cal guardar la feina realitzada allà on tenim totes les eines que hem utilitzat per fer el nostre projecte ja que sinó el nostre vídeo no es podrà veure.
- Tot seguir haurem de clicar el botó "desa la pel·lícula".
- Per últim, quan estigui desat la feina que hem realitzat no la podrem modificar.
Des d'un punt de vista subjectiu, crec que tant un programa com l'altre són els dos molt útils, el primer per editar i modificar sons, per fer barreges de cançons, per crear diferents sons nous a partir d'altres i el segon per editar, fer presentacions i posar-li música i sons a diferents imatges o diapositives.
Personalment utilitzo més el Windows Live Movie Maker ja que sovint faig vídeos amb diferents fotografies que m'agraden i escric a cada una d'elles alguna frase per recordar.
Ara adjunto un exemple fet per la meva companya Verònica i a més a més us adjunto un enllaç amb el link del seu blog perquè penso que és molt interessant de veure tot el contingut d'aquest.
Blog Verònica Guerra
El vídeo de la Verònica
Ara adjunto un exemple fet per la meva companya Verònica i a més a més us adjunto un enllaç amb el link del seu blog perquè penso que és molt interessant de veure tot el contingut d'aquest.
Blog Verònica Guerra
El vídeo de la Verònica
Subscriure's a:
Missatges (Atom)